Kirjoittaja Aihe: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua  (Luettu 99421 kertaa)

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #75 : 16.11.2006 klo 17:30:32 »
Ei suinkaan, silleen mäkin tein. :P Taitos märäksi ja kolme pyykkipoikaa kiinni niin kummasti tiukkenee. Tietty sinne jää vähän jälkiä ja sen taitoksen siirto hattua käännettäessä Raiders Turnissa on vaikeampaa.

Tiukemmat taitokset kyllä kuluttaa sitä, mutta siksi sitä ei otetakaan päästä ja panna päähän ottamalla kiinni taitoksesta vaan lieristä. Jos sitä puristaa monta kertaa päivässä tiukempaan niin tietty se kuluu pian puhki, mutta jos painaa sen kerran kiinni ja tiukentaa parin kuukauden välein niin se kestää huomattavasti pidempään. Kantsii muuten kastella se kunnolla pari kertaa, istua sen päälle ja möyhentää sitä vähän niin se pehmenee kummasti. Akubroissa on koviketta ihan liikaa, melkein cowboy-hattujen määrä. Nehän on tunnetusti kuin pahvia.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #76 : 21.11.2006 klo 17:15:23 »
No tässä on nyt pari sivukuvaa tosta mun hatusta, niin ku pyysit VP... toi mun hatun lierin takaosa on vielä vähän niin ja näin et vinkkejä saa antaa  :roll:
Ja laitoin tohon mun kuvaan tollaisen "indy" huivin  :)
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011 klo 17:09:25 kirjoittanut Dr.Jones »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #77 : 21.11.2006 klo 17:26:09 »
Ihan takana saakin olla pikkunen kaarre, mutta muuten se sais olla aika tasanen. Koita sen höyryttämistä tai kastelemista ja jättämistä painavien kirjojen alle suoristumaan. Jos aiot tota rusettia modata kuten mä tein niin sitä itse solmua pitää löysätä ja tota korkeelle nousevaa alempaa takaosaa pitää vähän madaltaa. Kans kantsii kiristää se nauha niin kireelle kuin vain mahollista, näyttää paremmalta. Sivulla http://dalexs.whitvani.net/hat/hatpage.html on ohjeita rusetin kiinnitykseen.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #78 : 21.11.2006 klo 21:15:18 »
jos oikein ymmärsin, sen lierin olis hyvä olla seuraavanlainen: edestä alaspäin taivutettu, muuten ihan suora paitsi takaata se sais olla hieman ylöspäin taivutettu. Tälläistako takoitit?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #79 : 21.11.2006 klo 21:20:52 »
Jep. Paitsi Metsästäjien hatussa lieri oli vasemmalta puolelta ylöspäin kaartuva ja oikealta aivan suora, Raiders Turn saa tämän aikaan. Viimeisen ristiretken hatussa lieri oli molemmilta reunoilta taivutettu hieman ylöspäin. http://www.indygear.com/cow/viewtopic.php?p=135983#135983

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #80 : 23.11.2006 klo 16:43:06 »
Ööh, mikä tuo Indy-huivi on ja tuo kuva? Siis jossa HF istuskelee hattu päässä, huivi kaulassa ja saksofoni(?) käsissä?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #81 : 23.11.2006 klo 16:59:28 »
Se on Indiana Jones Junior -TV-sarjan jaksosta Mystery of the Blues. Sen loppu on katottavissa YouTubessa, http://youtube.com/watch?v=kcwEIs5_z7E.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #82 : 05.12.2006 klo 19:10:52 »
Oliko se muuten niin että Indyn hatun nauhan väri oli kadonneen arteen metsästäjissä musta? Ja kun puhuit VP siitä nauhan modaamisesta, oliko tarkoitus saada nauha siten, että rusetin taaempi puoli alkaa sivuprofiilista katsottuna korvan edestä?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #83 : 05.12.2006 klo 19:16:05 »
Ei, nauha on kaikissa erittäin tumman ruskea. En oo ihan varma mitä meinaat, tässä ois kuva raidershat.comista.



Totako meinaat? Toi saadaan aikaan kääntämällä hattua päässä oikealle kunnes rusetti on oikeassa kohdassa. Akubroissa rusetin keskikohtaa löysätään ja kun rusetin taaemmassa puolessa on kaks osaa päällekkäin niin alempaa niistä lasketaan hieman lähemmäs nauhaa.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #84 : 14.12.2006 klo 18:35:14 »
Mulla ei onnistu toi raiders tyyli mun hatussa siinä etutaitoksessa, syy  on se että otsa pistää vastaan ja eihän se taitos sitä kestä  >:( eli mulla onnistuu muut tyylit, Ja mun hattu on nyt sellainen Last crusade ja raiders tyylien sekoitus. Siinä on taitos päälaella niin kuin raidersissa ja edestä se on niin kuin LC:ssä...

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #85 : 14.12.2006 klo 18:42:15 »
Otsa pistää vastaan? Kiehtovaa, en ole tuollaisesta ongelmasta ennen kuullutkaan. :-k Yleensä porukoilla ei päälaen painauma pysy kasassa vaan pomppaa joko takaa ylös tai sen keskelle muodostuu kohouma. Vaikuttaa joko siltä että sun pääs on hieman erikoisen muotoinen tai sun muotoilussa/hatunpitotavassas on jotain vinossa. Siinä sun vanhassa hatussa RotLA-taitos kuitenkin pysyi?

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #86 : 14.12.2006 klo 20:45:47 »
No se on kieltämättä hiukan outo "ongelma" tai no jos sitä voi edes ongelmaksi kutsua  8)
Omasta mielestäni pidän hattua ihan normaalisti en paina mitenkään syvälle tai mitään, ja se pääaella oleva painauma pysyy parhaiten muodossaan. Kyllä muotoilu pysyi ihan suhtkoht hyvin siinä mun vanhassa hatussa.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #87 : 14.12.2006 klo 20:48:19 »
Tietty voi olla että se ei ole vielä tottunut uuteen asentoonsa. Jos sä vaikka aina välillä vähän tiukennat sitä jos se löystyy, ihan kuivana ja kädellä vaan, se voi ajan myötä tottua tähän asentoon. Joko sä käänsit sen?

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #88 : 14.12.2006 klo 22:13:38 »
Niin saattaa olla, en ole vielä kääntänyt sitä (jos käännän ollenkaan) ja kun noi muotoilut vähän kärsii siinä, ja en tarkallen tiedä siitä käännöksestä  ???

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #89 : 14.12.2006 klo 22:51:37 »
Siis pompautat kuvun painaumat ylös, käännät sitä päässäs alhaalta katsoen vastapäivään kunnes lieri näyttää hyvältä ja rusetti on oikealla kohalla ja sitten vaat painat ne muotoilut uudelleen niin että etutaitos on nenän kohalla. Se voi vaatia vähän aikaa että se tottuu uuteen muotoon mutta kyllä se menee sinne ajallaan. Jos RotLA-hattua haluat niin turni on elintärkeä. Tietty se harmaa pukuhattu ei ollu käännetty mutta kaikki ruskeet oli.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #90 : 15.12.2006 klo 15:17:36 »
OK... tänään yritän tota käännöstä  :roll: onhan siinä se hyvä puoli kun tota kupua muotoilee uudessä käännöksessä niin se pehmittyy mukavasti. Ja sitten vielä tarkentaakseni että se hatun hikinauhan etuosassa kun lukee se federation niin sen tulisi olla uudessa käännöksessä suunnilleen toisen silmän kohdalla?? Miten kauan siinä suunnilleen kestää että se hikinauha muotoutuu uuteen muotoon?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #91 : 15.12.2006 klo 16:32:18 »
Kun mä laitan sormen sen Federation-tekstin keskelle ja siitä suoraan alas, se peittää mun oikean silmän nenänpuoleisen valkuaisen. Eli ei ihan suoraan katottaessa iiriksen kohalle vaan vähän sitä ennen, jotain pari senttiä nenästä silmän suuntaan. Käännät vaan silleen että näyttää hyvältä. Kyllä siinä voi useampi viikko mennä muotoutuessa, mutta ainakin istuu sen ajan tukevasti eikä lähe tuulen mukana lentelemään.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #92 : 15.12.2006 klo 22:15:20 »
Mä modasin mun hatun rusetin Indymäisemmän näköiseksi. Tuli ihan hyvä ja siisti mutta se etuosan V-kuvio ei ihan täydellisesti tullut. Nyt kun aion tehdä sen käännöksen mun hattuun niin mitä teen noitten vanhojen taitosten kanssa??
Kannataako laittaa märäksi tai höyrystää ja taitella uudelleen??
Ja ei kai se vahingoita tota hattua mitenkään??

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #93 : 16.12.2006 klo 00:40:28 »
Kostuta se jotenkin ja paina vanhat pystyyn, sinne voi jäädä jotain haaleita viivoja vanhojen kohalle mutta ne kuluu ajan myötä pois. Älä kastele liian märäks tai höyrytä liian läheltä, muuten voi alkaa kutistua tai palaa.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #94 : 16.12.2006 klo 12:36:16 »
kiitti neuvoista...Jouduitko sä tekemään käännöksen vanhojen muotoilujen kanssa?

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #95 : 16.12.2006 klo 12:38:22 »
Jep, ja mulla oli ehtiny asettua vanhat jo puoli vuotta ennen kuin mut käännytettiin Raiders Turnin kannattajaksi.

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #96 : 16.12.2006 klo 12:55:45 »
No mulla ei onneksi ole ehtinyt noi vanhat taitokset olla kuin vähän päälle 2 kuukautta   :P

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #97 : 16.12.2006 klo 16:27:46 »
Nyt on hattu käännetty rusetti modattu ja hyvin onnistui  :D
Mutta kuten sanoit ne vanhat taitokset näkyy vielä mutta onneksi ne kuluu pois.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #98 : 18.12.2006 klo 20:40:56 »
Vaihteeks alkuperäisestä aiheesta juttua. Adventurebilt Deluxea tuunataan koko ajan entistä paremmaksi, tulossa on mm. alkuperäistä 80-luvun Herbert Johnsonin Poet-hatun vuorta matkiva vuori AB:n logolla, kengurunnahkainen hikinauha ja äärimmäisen harvinainen, sikakallis sekä paras mahdollinen huopahattu joka on tehty hylkeenkarvasta. Sen luulis ainakin pitävän vettä aika hyvin. :P

Dr.Jones

  • Indyfani
  • Viestejä: 166
Vs: Adventurebilt Deluxe ja hatut yleensä, myös Akubrasta juttua
« Vastaus #99 : 19.12.2006 klo 10:19:36 »
Hylkeen karvasta  ??? aika erikoinen materiaali, minkävärinen se on? Tai siis meinaan sävyä.
Varmaan on hintaa jo jonkin verran tuollaisella hatulla...