Kirjoittaja Aihe: Hatun osto postitse  (Luettu 20877 kertaa)

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Hatun osto postitse
« : 28.08.2008 klo 21:38:01 »
Elikkäs mää pari viikkoa sitten tilasin Whiper Jonesilta ruoskan postitse (kun en halua
käyttäa luottokorttiani huonojen kokemuksien vuoksi).Sain siis hyvän ruoskan Suomesta!


Mutta nyt lähtisin kyselemään indy hatusta elikäs jos jollain on ylimääräisiä hattuja(ei tartte olla mittän deluxeja
mutta kyllä sais olla aika hyviä että kehtaa sen kanssa kulkeakkin) tai jos joku viittii niin voi toki tilatakkin ja toimittaa postiin
otan kyllä kaikki kuljetusmaksut sun muut huomioon hinnassa ja jäätte vielä varmasti hieman voitolla.Hinta voi maksimissaan pyöriä
siinä satasen kieppeillä.

Eli lyhyesti pientä vaivaa vasten rahaa tarjolla.

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #1 : 29.08.2008 klo 12:37:29 »
Elikkäs mää pari viikkoa sitten tilasin Whiper Jonesilta ruoskan postitse (kun en halua
käyttäa luottokorttiani huonojen kokemuksien vuoksi).Sain siis hyvän ruoskan Suomesta!


Mutta nyt lähtisin kyselemään indy hatusta elikäs jos jollain on ylimääräisiä hattuja(ei tartte olla mittän deluxeja
mutta kyllä sais olla aika hyviä että kehtaa sen kanssa kulkeakkin) tai jos joku viittii niin voi toki tilatakkin ja toimittaa postiin
otan kyllä kaikki kuljetusmaksut sun muut huomioon hinnassa ja jäätte vielä varmasti hieman voitolla.Hinta voi maksimissaan pyöriä
siinä satasen kieppeillä.

Eli lyhyesti pientä vaivaa vasten rahaa tarjolla.
Terse, kiinnostaisi lähinnä minkälaisia huonoja kokemuksia sinulla on luottokortin käytöstä? Itse tiäs kuinka monta vuotta netistä tavaraa luottokortilla tilanneena, en ole kuin joku 3 kertaa joutunut 'ukotuksen' kohteeksi ja näissäkin tapauksissa olen saanut luottokunnalta asianmukaisen hyvityksen. Itse tosin tulee nykyään lähestulkoon kaikki ostoksen maksettua PayPalin kautta.

Huomasin muuten, että huutiksessakin oli joku hattu myynnissä. "Virallisuudesta" en niinkään sitten tiedä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=85444746
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #2 : 29.08.2008 klo 13:10:39 »
Tuo hattu on huono, älä osta. Villahuopa ei ole millään tasolla "vettähylkivä". Ja huopahattuja on muutenkin aika vaikea saada rypistymään. :roll:

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #3 : 29.08.2008 klo 17:45:24 »
Jep, jep. Näkyipä kys. valmistajan hatut olevan IndyVillen hattulistoillakin ei suositeltavissa (http://indyville.fi/oheistuotteet/varusteet/hattu/). Itse antaisin tähän sellaisen vinkin, vaikka en itse näistä hatuista tiedä, enkä sellaista omista, että osta lähestulkoon parasta mitä rahalla saa varsinkin, jos hattu tulee ns. kovaan käyttöön. Ei varmasti jälkeenpäin kaduta, toisinkuin voi näissä alle satasen hatuissa ja jossei tällä hetkellä budjetti anna myöden niin rahaa säästöön vaan.
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #4 : 30.08.2008 klo 21:48:21 »
No sanotaanko vaikka näin että se huonokokemus oli sellanen läheltä piti tilanne, jonka kanssa sain vänkätä että sain rahalleni korvauksen
ja toinen syy on se että mua on vaan yksinkertasesti opetettu pienestä pitäen olla ostamatta mitään netistä luottiksella
ja siihen vielä päälle tää läheltä piti juttu.

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #5 : 11.09.2008 klo 23:27:00 »
No sanotaanko vaikka näin että se huonokokemus oli sellanen läheltä piti tilanne, jonka kanssa sain vänkätä että sain rahalleni korvauksen
ja toinen syy on se että mua on vaan yksinkertasesti opetettu pienestä pitäen olla ostamatta mitään netistä luottiksella
ja siihen vielä päälle tää läheltä piti juttu.
Jep. jep. Vanhempasi eivät varmaan ole koskaan luottokortilla mitään internetin kautta tilanneet ja tämä on se yleinen harhaluulo. Tokihan sitä luottokorttinumeroa ei kannata ihan joka kaupan sivuille antaa vaaan yleensä aina ensin kannattaa lukea muiden kokemuksia kaupan toiminnasta. No mikäpä minä tässä olen sanomaan, jääpähän vaan nettikauppojen halpuus ja ihmeellisyys kokematta. Indyvillen linkeissä taitaa olla ihan hyviä kauppoja mistä foorumilaisillakin taitaa olla kokemusta. VP:hän sinulle voi paikkaa suosia ja ennenkaikkea minkälainen hattu kannattaa ostaa. Ihmettelen, kun ei vielä näin ole tehnyt.
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #6 : 12.09.2008 klo 19:25:46 »
No siis mieshän tuntuu tietävän asiasta jo jotain mutta koska ei halua turvautua ulkomaisiin puljuihin jää tarjonta hieman vajaaksi. Paras vaihtoehto olisi tietysti Adventurebilt jonka halpismalli Henryn hinnaksi kaavaillaan 180 euroa, käsintehty malli joka meikäläiseltä löytyy irtoaa noin 400 eurolla. Vielä halvemmaksi pääsee Akubralla, jonka saa omaksi reilulla 100 eurolla. Alle huntilla ei saa hyvää Indiana Jones -hattua.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #7 : 13.09.2008 klo 00:02:53 »
Näpyttelin vihdoin sen huopahattusivunkin hieman parempaan kuosiin, /oheistuotteet/varusteet/hattu/

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #8 : 14.09.2008 klo 14:29:57 »
kävin kattoon Akubran Federation IV hattuja ja ihan hienoilta ne näytti(laadusta en oo ihan varma mutta ei sen niin hyvä tartte ollakkaan)
niin että se halvempikin menettelee, vai pitäiskö säästää siihen vähän deluxempaan :-\ no mutta kuitenkin jos joku viittis laittaa
hintoja molemmista, että siis paljonko maksaa jos tilaan teiän kautta.

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #9 : 14.09.2008 klo 16:49:12 »
kävin kattoon Akubran Federation IV hattuja ja ihan hienoilta ne näytti(laadusta en oo ihan varma mutta ei sen niin hyvä tartte ollakkaan)
niin että se halvempikin menettelee, vai pitäiskö säästää siihen vähän deluxempaan :-\ no mutta kuitenkin jos joku viittis laittaa
hintoja molemmista, että siis paljonko maksaa jos tilaan teiän kautta.
Suurempi riski siinä on menettää rahansa, jos välikäsien kautta alkaa tilaamaan, kun että tilaat sen haluamasi hatun ihan itse.
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #10 : 14.09.2008 klo 18:54:10 »
Tarkoittanet sitä että postiin tulee jotain aivan muuta kun olen tilannut ja laitan rahat turhaan tavaraan
vai ymmärsinkö jälleen väärin
mutta joka tapauksessa kun en osta luottiksella niin vaihtoehdot on joko tämä postitse osto tai jätän hatun ostamasta

mk

  • Indyfani
  • Viestejä: 165
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #11 : 14.09.2008 klo 19:17:26 »
Tarkoittanet sitä että postiin tulee jotain aivan muuta kun olen tilannut ja laitan rahat turhaan tavaraan
vai ymmärsinkö jälleen väärin
Juurikin näin ja mikäli vielä näin ikävästi pääsisi käymään, et todennäköisesti saisi rahojasi koskaan takaisin. Mutta mikäli olisit maksanut ostoksesi luottokortilla, saisit luottokunnalta rahasi takaisin. En tosin tiedä omistatko edes omaa luottokorttia.
"You shouldn't forget the importance of entertainment."

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #12 : 14.09.2008 klo 19:20:06 »
Itsehän olen käyttänyt PayPalia ja Visa Electronia ilman ongelmia.

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #13 : 15.09.2008 klo 06:35:42 »
Itseasiassa mulla on oma luottokortti mutta käytännössä se on pelkkä muovilevy, sillä kaikki
rahani on sijoitustilillä yhteensä 12kk ja rahoini en ennen sitä pysty koskemaan.
Tällä hetkellä ja vielä seuraavat 9kk mulla on vain käteistä ja aina kun siitä tulee pula lainaan kavereilta vähän riihi kuivaa.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #14 : 15.09.2008 klo 22:20:17 »
Ei siis käyttötiliä ollenkaan? No johan on.

Meinaan jos olisi niin sehän ei olisi hassumpi paikka tunkea käteistään, etenkin jos pitää tehdä ostoja paikoista joissa ei kova valuutta käy.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #15 : 20.09.2008 klo 13:12:31 »
juu ei ole ei, eikä varmaankaan tulekkaan kun meikäläinen ei oo tälläsiä luottokortti miehiä ku sen verta tätä
vanhueellisuutta on että voisin elää vaikka siel 30-luvul, jossa indykin suurinmaks osaks seikkailee.
Että niinkuin jo mainitsin olen siirtänyt rahani korkeakorkoliselle sijoitustilille ja käyttötila on tyhjä ja sitten ne loput rahat on
lompakossa. Voisihan sitä kyllä siirtää ne pari sataa sinne tilille ja uskaltauta käyttään muoviläpyskää  :-\

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #16 : 20.09.2008 klo 13:50:36 »
Käyttötili = EI sama asia kun luottokortti, vaan pikemminkin "sähköistä käteistä", eli tili jota voi käyttää vaan silloin kun siellä oikeasti on jotain.

Ei nyt millään pahalla, mutta tuo ei kuulosta niinkään vanhakantaisuudelta kuin tietämättömyydeltä.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #17 : 25.09.2008 klo 08:02:25 »
joo no en näistä luottis-käyttötiliasioista niin paljon tiedä kun en oo niitä sillätavalla käytellyt mulla kuitenkin on ollut
tätä ns.sähköistä rahaa mutta ei oo enään kun otin kaikki pois ja laitoin rahat sinne toisel tilil ja tänne käyttötilille tulee kyllä
opiskelijatuet ja niistä maksan sitten laskuja.Yritän siis kaiken kaikkiaan tulla toimeen tosi pienel tuloil että sinänsä huono aika
ostaa näitä indytuotteita.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #18 : 25.09.2008 klo 12:44:24 »
Heh, no sitten joo. Siitä mistä, miten ja millä tavalla täältä varmaan kyllä löytyy hyviä neuvoja. Mutta valitettavasti jos perstasku halii kankkua ja koit syö lompakkoa niin sille me ei kyllä mahdeta mitään...
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Saketius

  • Indyfani
  • Viestejä: 3
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #19 : 16.10.2008 klo 19:39:07 »
No laitetaan tämä nyt tänne, eli vaikuttaako kyseinen hattu suht. oikean näköiseltä Indyn fedoralta, kun olen harkinnut tilata moisen???

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #20 : 16.10.2008 klo 22:26:21 »
No mikä ettei, saisko vähä yksityiskohtia niin tiedettäis paremmin onko se oston arvonen vai ei. Tervetuloa Kairon baariin, Saketius. :)

Saketius

  • Indyfani
  • Viestejä: 3
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #21 : 17.10.2008 klo 11:32:19 »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #22 : 17.10.2008 klo 14:17:15 »
Jaa se on toi Christy's Adventurer. On se vissiin ihan hyvä hattu, melkein yhtä hyvä kuin Akubrat. Toi on Movie Shopissa 110 euroa ku Hornets Hatsilta sen sais 64 eurolla. http://www.hornetshats.com/f_hatview.php?link=Fur%20Felts

/edit: typo
« Viimeksi muokattu: 17.10.2008 klo 14:48:16 kirjoittanut VP »

Saketius

  • Indyfani
  • Viestejä: 3
    • Sähköposti
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #23 : 17.10.2008 klo 14:22:46 »
Kiitti tiedosta, täytyy varmaan tilata hattu tuolta Hornet's Hatsilta.

Dr.Teemu

  • Indyfani
  • Viestejä: 12
Vs: Hatun osto postitse
« Vastaus #24 : 23.11.2008 klo 19:10:58 »
Itsekkin olen vihdoin siirtynyt luottokorttilinjalle  ja rahaakin on mukavasti. :whip:
Nyt vain pitää päättää että kummosen hatun ostaisin, tuo Hornet's Hatin hattu kuulosti ihan mukavalta
mutta mitä sanotte te.