Oletan, että tämä keskustelu on varattu lähinnä teknisille virheille, mutten aio antaa sen häiritä kertoessani näkökulmani asiasta.
Kyllä minuakin häiritsi Juspen mainitsema tarkennusongelma (luulin silmistäni vuotavan ensiksi vettä), mutta en huomannut sitä ihmeemmin muissa filmin osissa. Enpä ole muuten noita aiempia virheitä bongannut, etenkin tuo Raidersin farkkumies ja lonkkaa vetävä arabi alkoivat jo kuvauksen puolesta naurattaa.
Minua itseäni ovat häirinneet teknisten vikojen lisäksi monet kytkökselliset asiat. Olen lukenut Indiana Jonesin ja Viimeisen ristiretken myös kirjamuodossa, ja Elsan valitessa Donovanille temppelissä maljaa muistaisin kirjasta jääneeni käsitykseen, jonka mukaan Elsa vilpittömästi olisi valinnut väärän maljan. Elokuvaversiossa Elsa näyttää kuitenkin miltei tahallaan ottavan väärän kupin esimiehelleen, ja odottavan Indyn löytävän oikean.
Positiivisesti Indyssa minua on jäänyt häiritsemään Harrison Fordin ilmeenkäyttö ja olemus. Indy on sopivan oloinen sopivissa tilanteissa ja käyttää ihanan natsaavia äänenpainoja oikeissa repliikeissä. Tosin jostakin kumman syystä pyörtyessään tai ottaessaan raskaasti osumaa herra käyttää tismalleen samoja ilmeitä kuin punkan pohjalle hemaisevan kaunottaren kanssa sortuessaan.