Kirjoittaja Aihe: Unet  (Luettu 18411 kertaa)

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Unet
« : 05.05.2007 klo 17:37:40 »
Piti mun nyt tämäkin nostaa tänne kun itseäni niin kiinnostaa.. Tuli muutenkin 100. aihe baariin.. :)

Niin eli muistatteko te unianne? Ovatko ne usein painajaisia vai jotain muuta? eli kaikki uniin liittyvä keskustelu.

Itse olen alkanut oppia muistamaan uniani saatuani apua nettifoorumeilta. Itse kirjoitan myös unipäiväkirjaa, joka on siis kirja johon kirjaan kaikki uneni heti herättyäni. Sitten vanhana pappana sitä voi olla mukava lukea ja nauraa vanhoille unille :)

Sitten on nämä Lucid dreamit eli unet joissa tiedostat olevasi unessa ja pystyt itse kontrolloida sitä. Yhden tälläisen olen tähän mennessä saanut ja jäi aika lyhyeksi mutta sainpahan. Onko tälläisiä kokemuksia teillä?
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #1 : 05.05.2007 klo 17:40:58 »
Noi lucid dreamit on aika siistejä, monta kertaa on ollu magee stoori ja sit oonki heränny ja yrittäny heti jatkaa mutta oon kadottanu langan pään enkä pysty enää palaamaan.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #2 : 05.05.2007 klo 18:04:17 »
Valitettavaa mutta totta.. Sehän hauska siinä just on kun voi tehdä mitä ikinä haluaa.. vain mielikuv***s on rajana.. Siis kaikki taikuus, matrix taistelut, tavaroiden/ henkilöiden muokkaaminen onnistuu.. Niihinhän on tekniikoita joilla on helpompi päästä niihin. Itse pääsin DILD tekniikalla sillon siihen eli älysin kesken unen olevani unessa. No sitten pian jo herätyskello soi eli sinne meni eka kerta. WILD tekniikalla saa kuullemma todella hyvä laatuisia selkounia.. paristi testannut mutten onnistunut..

Varsin paljon tietoa näistä löytyy tuolta.

http://www.hoyhensaaret.info

Kannattaa lukea foorumia.. Paljon mielenkiintoista keskustelua.


vain mielikuv***s on rajana..

jaa, jaa... taitaa olla täällä vitt- kielto...
« Viimeksi muokattu: 09.02.2008 klo 12:59:05 kirjoittanut Petesuuri »
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #3 : 07.05.2007 klo 20:07:10 »
Sain eilen lucidin, mutta meni vähän pieleen. Tein kaikki tt:t ja muutuin kissaksi. Käperryin sitten nukkumaan ikkunalaudalle ja sitten kaikki pimeni ja heräsin. :( Tänä yönä uudestaan  :P

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #4 : 07.05.2007 klo 20:43:56 »
 :) En tiennytkään että säkin olit harrastanut Lucid dreameja. Mä alotin maaliskuun alussa ja joku 2 viikkoo meni niin eka tuli.. Ja yhdenhän mä oon nähnyt.
Silloin kun mä innostuin ja ihan innoissa sepostin koulukavereille siit puolet piti mua ihan tärähtäneenä ja toiset tuki.. No oon mä saanut aina tässä jotain serkkuja  ja muitakin kiinnostumaan täst. :) Suosittelen kaikille lämpimästi kokeilemaan!
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Juice

  • Indyfani
  • Viestejä: 20
  • L-Rjk.
Vs: Unet
« Vastaus #5 : 05.08.2007 klo 01:35:31 »
Joo mäkin olen lentänyt unissa ,se tuntuu  sairaan todelliselta. Sit joskus on sellaisia unia kun sextaa jonkun TOSI hyväkroppasen naisen kanssa. Tälläinen uni voi jatkua vielä seuraavana yönäkin. :whip:

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #6 : 08.08.2007 klo 14:36:15 »
No nämä naisen ja miehen väliset asiat ovatkin yleensä asia jota lucid unissa eniten testaillaan. Olen muuten nyt koko kesäloman pitänyt taukoa tuosta harjoittelemisesta nimittäin se menee ihan kunnolla harrastuksesta. Mutta kun koulut alkaa alkaa taas harjoitteleminenkin. :)
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #7 : 08.08.2007 klo 17:04:55 »
Jo on pikkupojilla jutut...

Kasvattakaahan kuulkaa karvat itsellenne, niin pääsette sitten joskus mahdollisesti testailemaan näitä asioita ihan tosielämässäkin, ei tarvitte pelkkiin unelmiin tyytyä.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #8 : 08.08.2007 klo 17:40:59 »
En minä itsestäni puhu vaan keroon tietoa jonka olen lukenut tuolta -> http://www.hoyhensaaret.info
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #9 : 08.08.2007 klo 19:36:59 »
Jo on pikkupojilla jutut...

Kasvattakaahan kuulkaa karvat itsellenne, niin pääsette sitten joskus mahdollisesti testailemaan näitä asioita ihan tosielämässäkin, ei tarvitte pelkkiin unelmiin tyytyä.

Tuskimpa Juice on mikään pikkupoika...

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #10 : 08.08.2007 klo 20:45:42 »
Jutut ainakin on sitä tasoa.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #11 : 09.08.2007 klo 11:06:23 »
Nojoo...


Kerran tai pari oon yrittäny nähdä lucid-unija kesän aikana, mutta yritykseksi on jääny. En kyllä jaksa enää olla kovin innostunu koko jutusta  :P

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #12 : 09.08.2007 klo 11:32:51 »
Kärsivällisyys palkitaan... Itselläni on vieläkin pari huonolaatuista takanapäin mutta pitää luultavasti aloittaa alusta koko juttu että pääsee kunnolla vauhtiin.
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Juice

  • Indyfani
  • Viestejä: 20
  • L-Rjk.
Vs: Unet
« Vastaus #13 : 09.08.2007 klo 22:19:48 »
Jo on pikkupojilla jutut...

Kasvattakaahan kuulkaa karvat itsellenne, niin pääsette sitten joskus mahdollisesti testailemaan näitä asioita ihan tosielämässäkin, ei tarvitte pelkkiin unelmiin tyytyä.

Tuskimpa Juice on mikään pikkupoika...

-Joo en ookkaan ainakaan ihan omasta mielestä. Ikää alkaa olla kohta 28.  Mietin kyllä ainaskin 1½ kertaa, ennenkuin kirjoitin edellisen viestini.
Hyvinhän siihen tuli kommenttia teiltä vanhoilta Jermuita  ;)

Minkä ikästä porukkaa täällä noin yleensä on?
« Viimeksi muokattu: 09.08.2007 klo 23:17:40 kirjoittanut Juice »

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #14 : 09.08.2007 klo 23:47:23 »
Useilla se on ilmoitettu profiilissa mutta alkaa mennä taas vähän ohi aiheen.
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #15 : 10.08.2007 klo 02:49:24 »
Hehheh. No, osa meistä on näköjään ainakin henkisiä pikkupoikia ties mihin ikään asti. Eräät *krhm* taas luultavasti vanhenee turhankin nopiasti. Vanha käpy tosikko pahoittelee hätäistä kommenttiaan. Vaikka täytyykin todeta, ettei ainakaan allekirjottanutta kiinnosta tippaakaan minkäänikäisten, niin nuorien kuin vanhojenkaan yölliset kalsarinsotkemiset.

Nih, ja aikamoinen teinihelvettihän tää meitin kapakki taitaa olla. VeePee ei oo mikään Sedu...
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #16 : 10.08.2007 klo 21:13:52 »
No nuarimmat tääl o varmaa Pete ja mä 13 ja 15, ni ei sii kauaa enää mee, niin me ei enää kuuluta siihe "pikkupoika"-osioon  :P

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #17 : 10.08.2007 klo 21:23:43 »
Fräulein ja Mikko ovat minun tietääkseni kummatkin minua nuorempia vaikka samana vuonna taidetaan ollakkin syntyneitä.

Mutta jos palattaisiin nyt takaisin aiheeseen elikkä Uniin...
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #18 : 10.08.2007 klo 21:59:34 »
No ei oikeen oo mitään kerrottavaa unista.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #19 : 10.08.2007 klo 23:20:51 »
No pistät sitten vaikka minkä ihme topicin ikäluokista muttei vedetä tätä nyt pois aiheesta. :D
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #20 : 09.02.2008 klo 12:51:16 »
Givaa. Pidin tuossa aiiiiiikaaa(....) pitkän tauvon Lucid Dreameista kohentaakseen kiinnostusta ja päätin aloittaa alusta tuossa viiiiimeeee(...) tiistaina ja tänään tuli ensimmäinen Lucid ja itseasiassa kokemukseni paras. pitkä, hyvin ohjattavissa, perustui mukavaan adventure uneen...

Niin ja tapna toimi DILD, eli siis tajusin unessa olevani unessa. (ekassa viestissä taisin kertoa vähän enemmän näistä lyhenteistä ja koko asiasta, jos on päässyt unohtumaan tai etpä ole jaksanut lukea miun sössötyksiä..
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Nubian boy

  • Indyfani
  • Viestejä: 275
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #21 : 12.02.2008 klo 08:54:23 »
Viime aikoina on tullut nähtyä aika paljon unia, mutta kaikki aika sekavia..
Miten siinä voi käyttää jotain tekniikkaa, että tajuaa nukkuvansa?    Eikö se ole vaan että tajuaa tai ei?
Mä ainakin nään noita luciddeja (joskin aika toivottomia) melkein kerran kuussa. Sitä vaan yhtäkkiä huomaa, että "ei oikea maailma ole tällainen", ja tajuaa olevansa unessa.             Mun unet on vaan sellasia, että ei saa tehä mitä haluu..
Kuten jos jotkut alien-hirviöt jahtaa, niin en osaa toivoa shotgunia käsiini tai lähteä lentoon... :(  Onko teillä ollut niin, että herää unessa ja sitten vähän ajan päästä uudestaan tänne "oikeaan maailmaan"?

Anteeksi viestin sekavuus..Olin unenpöpperössä. :D

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #22 : 12.02.2008 klo 15:31:50 »
Ymmärtää hyvi.

Classisia ongelmia. Unethan siis tulevat alitajunnasta ja se yleensä määräää unen temmon/ kulun mutta olethan sinä aina sinä. Siis jos tajuat unen unena saat sen hallintaasi ja näillä tekniikoilla tarkoitan sitä että millä eri tavoilla voi päästä Lucid Dreameen (siis periaatteessa kummatkin tarvitsevat tajuamisen mutta tavat sen tajuamiseen on erilaiset). No jos tässä sepostaisin kummatkin lyhyen:

DILD: Klassinen tapa, jolla täällä tulleista unista taitaa olla lähinnä kaikki (itselläni on pari WILDiäkin). Lyhenne DILD on siis tyyliin jotain: Dream Initiated Lucid Dream eli kyseessä on juuri tämä että havaitset unesta kohdan joka ei voisi toimia oikeassa mailmassa. Esimerkiksi että kellon viisarit menevät väärään suuntaan tai että luet kirjaa mutta kun katsot uudestaan kirjaan huomaat että teksti on vaihtunut. Tajuat että tämä on uni ja Lucid alkaa.

WILD: Vaikeampi mutta Lucidien "Kuningas laji". Siis näil' saa laadukkaampia ja toimivampia unia mutta kokemusta tarvitsisi enemmän. Itse olen saanut vai pari aika hääppöistä unta. Lyhenne WILD meinaa Wake Initiated Lucid Dream elikkäs menet suoraan valve tilasta lucid uneen. Lucidia kumminkin on todella epätodennäköistä tai ehkäpä jopa mahdotonta saada suoraan illalla nukkumaan mennessä vaan niitä voisi saada vasta syvän unen aikaan (n. 4-6 tuntia nukuttua) mutta niistä en jaksa enempiä sepostaa tässä. Eli nukut tuon ajan ja heräät. Olet hetken aikaa hereillä muttet nyt pirteäksikään saa mennä. sitten kun käyt nukkumaan pitäisi rentouttaa vartalo ja päästä Hypnokuva tilaan. Kyseessä on siis tila, jolloin olet unen ja hereillä olemisen välitiloissa. Kun olet siirtynyt tähän Hypnokuva välitilaan, saatat nähdä kuvia tm. Jos et ole liukunut vielä tavallisen unen mailmaan voit nyt kokeilla muokkaamaan kuvia tai mitä ikinä nyt teetkään. Tämä on jokaisella erilainen ja siihen on hankala antaa neuvvoja mutta tähänhän se kuuluu. Pian pitäisi alkaa sitten uni mutta Lucid muodossahan tuo silloin on kun olet pitänyt mielesi kurissa siirtyessäsi uneen.

Omituista tekstiä mutta jokainen omalla tavallaan. Onhan tässä näitä epämukavia asioitakin kun yö unet välillä menevät perseelleen kun joutuu alkamaan heräilemään ja ties mitä. Unihalvauskin varmasti on inhottava mutta itse en ole uhriksi joutunut...
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Indiana Jone

  • Indyfani
  • Viestejä: 42
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #23 : 08.06.2008 klo 17:10:00 »
Mä näin toissayönä ihan outoo unta, siinä oli lihapullia ja spagettia ja lopulta päädyttiin sänkyyn..... MITÄ HITTOA? :)
Ai allekirjoitus?
Mickey Mouse

rare

  • Indyfani
  • Viestejä: 30
  • Randomia
    • Sähköposti
Vs: Unet
« Vastaus #24 : 21.10.2009 klo 14:31:33 »
Annan tässä vinkin. Sen avulla sain kerran ludic dreamin. Elikä luet tai ajattelet jotain minkä haluaisit olla unessa. Ajatusten tai kirjan täytyy olla mielukuvitusta että voisit tajuta nukkuvasi. Lue kirjaa tai ajattele noin 15 min. Sitten rentoudut ja keskityt saamaan unta. Unessa pitäisi olla samoja juttuja mitä kirjassa tai ajatuksissa. Loppu onkin helppoa.
Indyyyyyyyyyyy