Äänestys

Millä konsolilla pelaat/pelaisit jos omistaisit konsolin?

PlayStation 2
2 (15.4%)
PlayStation 3
4 (30.8%)
Wii
1 (7.7%)
Xbox 360
4 (30.8%)
Jokin muu
2 (15.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 13

Kirjoittaja Aihe: Pelikonsolit  (Luettu 6240 kertaa)

Juspe

  • Indyfani
  • Viestejä: 101
  • Olen vakavissani, se oli vitsi!
    • Sähköposti
Pelikonsolit
« : 29.06.2009 klo 12:49:54 »
Pelikonsolit ovat nykyään niin suuressa kilpajuoksussa toisiaan vastaan, että lienee voisi tännekin tehdä aiheen jossa voimme keskustella eri konsoleista ja niiden eroista/hyödyistä.

Eli onkos täällä konsoliporukkaa? Jos on niin mikä konsoli/mitkä konsolit kotoa löytyy tai millä pelailette?
Minkä takia valitsit juuri kyseisen valmistajan?

Iteltä löytyy kotoa Xbox 360 ja en ole katunut laitteen hankintaa. Ostin sen talvella/keväällä 2007 ja siitä lähtien on tullut aika aktiivisestikin pelailtua. Xboxiin päädyin lopulta sen takia kun hinnat olivat tuolloin PS3:lla aivan tähtitieteelliset ja vaikka PS3:n Live-pelaaminen onkin ilmaista ja Xboxilla siitä joutuu maksamaan, oli Xboxin ohjain enemmän omaan mieleeni.

Nythän Microsoft on julkaisemassa Livestä uutta versiota taas joka mahdollistaa Facebookin ja Twitterin käytön suoraan Xboxilta käsin. Samoin mahdolliseksi tulee HD-elokuvien ostaminen ja vuokraaminen suoraan verkon yli. Tätä itse odotankin sillä DVD:eitä on kotosalla jo niin paljon, että mielellään alan ostamaan uutuuselokuvia suoraan digitaalisessa muodossa netistä. Hinta kun on tulee olemaan halvempi ja laatu parempi. :)

Mutta mielipiteitä saa siis heitellä nyt. 
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.

Two-Face

  • Indyfani
  • Viestejä: 44
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #1 : 29.06.2009 klo 12:54:47 »
PS3 löytyy kotoa, ja sillä tulee paljon pelattua yleensä syksyisin. Mutta kyllä PS2:llakin jaksaa vielä pelata. Mielestäni PS2 on parempi kuin 3 sillä siihen on myyty jo melkein 10 vuotta mainioita pelejä ja myynti sen kun jatkuu. PS3:n pelitarjonta on vähän hutera, sillä useimmat vain sille julkaistut pelit eivät ole menestyneet hyvin.

Xbox 360 piti hankkia, mutta luulin että se kuitenkin hävisisi kolmoselle, niin kuin isoveli PS2:lle. Mutta näyttää siltä, että suunta on vaihtunut.
- What´s your name, dude?!
- Eastwood... Clint Eastwood
- What kind of stupid name is that?

IndianaFlippo

  • Indyfani
  • Viestejä: 248
  • Control-
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #2 : 29.06.2009 klo 19:47:59 »
Itse en omista ainuttakaan konsolia vaan olen perehtynyt enemmän tietokonemaailmaan ja siksi niin monta tietokonetta omistankin. Mutta paljon olen tekemisissä XBOX360 ja PS3 kanssa ja voin sanoa rehellisesti, että 360 on miellyttävämpi ja järkevämpi pelaajalle kuin PS3. Mutta tulevaisuutta ajatellen PS3 on järkevämpi "kokoperhe" konsoli sillä se sisältää melkein kolme kertaa enemmän tehoa, nettiselaimen ja blu-ray soittimen. Kummiltakaan en ole juurikaan katsonut videoita vaan pelien merkeissä liikkunut enimmäkseen. Olisi kiva kuulla myös mielipiteitä konsoleilla FPS-pelaamisesta. Alussa olin todella kielteinen sitä vastaan sillä PC:llä nyt on helposti helpoin ja nopein pelata, mutta nyt kun on kokemusta karttunut enemmän niin konsoleilla on mielestäni leppoisampaa pelata ja ei niillä tarvitsekkaan niin hyvin pelata jotta olisi hauskaa.
Foorumeilla vietetty aika: 10 080 000 sadasosaa 05.08.08 Klo 19:38

Juspe

  • Indyfani
  • Viestejä: 101
  • Olen vakavissani, se oli vitsi!
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #3 : 29.06.2009 klo 21:51:58 »
Tosin pelien kehittäjät ovat todenneet, että PS3:lle on hankalampi tehdä pelejä kuin Xboxille. Xbox ja sen salat ovat nyt jo auki kehittäjille, kun taas PS3:n koodaamisessa on ilmeisesti edelleen paljon opettelemista.

Tämän takiahan esimerkiksi Activision on uhannut että se lopettaa pelien valmistamisen PS3:lle kokonaan. Tiedä häntä sitten, että käykö koskaan noin, itse kun en ole mikään pelikehittäjä enkä tiedä kyseisien laitteiden koodaamisesta mittään. :)
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #4 : 29.06.2009 klo 22:04:16 »
Tässä on toinen sataprosenttinen PC-mies.

Meikäläistä ei tosin saa kirveelläkään mukaan vääntöön eri alustojen välisistä paremmuuksista, sillä ainoana syynä suosimaani alustaan on henkilökohtainen tottumus. Noin 15 vuotta näppäimistön ja hiiren ääressä ovat melkoinen aika hiomaan lihasmuistin huippuunsa.

Kyllähän sitä tulee tekniikasta kiinnostuneena inehmona toki tarkkailtua myös konsolipuolta vaikka edellinen omistamani konsolikone olikin 16-bittinen SNES joskus vuotta-paria ennen vuosituhannen vaihdetta...

Siltähän tuo vähän näyttää että jokaisessa alustassa on puolensa ja haittapuolensa. Yksinoikeuspelit, live-palvelujen hinnat ja itse pelien hinnat... löytyyhän noita. Tuleehan sitä usein myös kadehdittua konsolisuosijoiden elämän helppoutta siinä mielessä että kun kuulee mielenkiintoisesta pelistä niin ei tarvitse paljoa fundeerata että pyöriikö se lopulta siinä telkkarin vieressä seisovassa pömpelissä vaiko ei. PC-mies saa tuon tuosta jännityksellä odottaa ensin laitevaatimusten julkaisua ja sitten kirota tittelin hankinnan valahtaessa hamaan tulevaisuuteen kun juuri tällä hetkellä lämiskässä ei olekaan riittävästi försköttia poiketa myös "rautakaupan" kautta. Toisaalta PC-pelit ovat sitten jo uusina huomattavasti konsolipuolen vastaavia halvempia ja hinta vain tipahtaa jos kärsivällisyyttä riittää.

Mutta joo, jos nyt konsoleista piti puhua niin onhan sitä tullut monasti fundeerattua että josko sitä joskus tuollaisenkin hankkisi, kaitpa sitä oppisi riittävällä tahkoamisella tanssittamaan nakkejaan padilla ainakin melkein yhtä sujuvasti kuin näppäimistön päällä. Ja tulee sellainen varmaan jossain vaiheessa hankittuakin, viimeistään sitten kun tulot ovat sitä luokkaa ettei kaikkea löysää rahaa tarvitse työntää vieressä ruksuttelevan "Irman" sisuksiin.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Nubian boy

  • Indyfani
  • Viestejä: 275
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #5 : 29.06.2009 klo 23:56:07 »
Konsoleitahan löytyy. Mulla on tietokoneen lisäksi PS1, PS2, PS3, Gameboy Advance ja Nintendo DS. PS3 on aktiivisimmassa käytössä nykyään. Voin sanoa, että co-op-pelejä on hauskempi pelata playstationilla mutta fpssiä tietokoneella. Kyllähän siihenkin tottuu että tatilla tähdätään ja kyllähän (ainakin PS3:een) saa usb-hiiren ja näppiksen jos haluu. Kyseisiä pelejä on Battlefield Bad Company, 007 Quantum of Solace ja kohta Call of Juarez: Bound in Blood. Myöskin autopelit sujuu ohjaimella ihan yhtä hyvin kuin näppäimistöllä.
Syy miksi en ostanut Xboxia on vain tottumuksessa: on ykkönen ja kakkonen joten miksei kolmonenkin vielä. Ja kun kaverilla oon pelannu Xboxia niin ohjain ei oikein istu käteen. Tatit on vinosti!  :roll:

Juspe

  • Indyfani
  • Viestejä: 101
  • Olen vakavissani, se oli vitsi!
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #6 : 30.06.2009 klo 18:10:11 »
Jos jokin on varmaa, niin se, että kaikille pelaajille on se oma ohjain mikä parhaiten kouraan sopii. Itselleni nimenomaan sopi taas paremmin Xboxin ohjain käteen kuin PS3:n. :)

Finn toikin hyvin esille noita PC-puolen "ongelmia", mutta suosittelen tosiaan, että jos vain pätäkkäää on jossain välissä hieman investoida tuonne konsolipuolelle niin kyllä se konsoli kannattaa ostaa edes niin, että pelaa sillä toisia pelejä ja jatkaa PC:llä toisten pelien pelaamista.
Itse en voisi kuvitellakaan pelaavani mitään hiiritähtäysräiskintää konsolilla, mutta taas autopelit ja urheilupelit (NHL/FIFA) ovat niin omistus konsolilla. Tosin niinhän Pelit-lehtikin viime vuonna NHL:n arvostelussaan totesi, että peli on arvosteltu Xboxille ja PS3:lle, arvostelu ei koske pelin PC-versiota eikä sitä tulla arvostelemaan.  Usean vuoden ajan jo ainakin NHL-saaga on ollut todella surkea pelattavuudeltaan PC-puolella kun vertaa konsolipuoleen.

Saa nyt nähdä kuinka kauan EA julkaisee PC:lle noitakaan pelejä, kuuleman mukaan Maddenin tai NBA tms viimeisintä versiota ei PC:lle julkaistu viimeksi. Itselläni ei tästä tietoa kun en kyseisiä pelejä harrasta enkä ole seurannut että millä alustoilla niitä julkaistaan.
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.

Finn

  • Portsari
  • Viestejä: 927
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #7 : 01.07.2009 klo 16:06:31 »
Juspen postaus suoraan yläpuolella muistutti juuri allekirjoittaneelle miksi oikeastaan sitä konsolia ei vielä ole tullut hankittua... kyse ei lopulta ole ainoastaan tuntumasta, vaan myös siitä MITÄ sitä loppujen lopuksi oikein pelaa.

Jos enimmäkseen tahkoaa strategiapelejä, seikkailuja ja ropeja sekä silloin tällöin katsastaa jonkun FPS:n, niin ei lopulta mikään ihme että se PC on riittänyt varsin hyvin. Jostain kumman syystä auto- tai urheilupelit eivät ole koskaan oikein sytyttäneet vaikka monenlaisia urheilulajeja tuleekin telkkarista tai livenä seurattua. Toki aina toisinaan vastaan tulee myös mielenkiintoisen oloinen kolmannen persoonan toimintaseikkailu, jolloin se padituntumalta pelaaminen voisi olla fiksua, mutta ei niiden muutaman harvan takia viitsi konsolia hommata jos se PC-versiokin vain on saatavilla ja joten kuten pelattava.

Tiedä sitten kuinka paljon tässä tottuneisuus tiettyyn alustaan sanelee myös pelimakua ja toisin päin... mutta tässä luultavasti se päällimmäinen syy sille miksi konsolit ovat jääneet vähän taka-alalle sen jälkeen kun Marioista sun muista tasoloikista tuli kasvettua ulos.
Miksi portsarilla on pamppu vasemmassa kädessä?
...koska asiakas on aina oikeassa.

Raven.TheRaider.Net

Juspe

  • Indyfani
  • Viestejä: 101
  • Olen vakavissani, se oli vitsi!
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #8 : 01.07.2009 klo 20:08:11 »
Niin, no pakko se on itsekin vielä sen verran kommentoida, että alunperin kun konsolin ostin niin se oli yhden viikonlopun hurman takia. Oltiin viikonloppuna kylässä avovaimon siskon ja hänen miehensä luona ja koko viikonloppu tahkottiin PS2:lla Final Fantasya ja siinä sitten tuli mieleen, että kun se näytti heidän tv:ssä niin hienolta niin miltähän se näyttäisi itsellä kotona kun on videotykit ja muut vermeet.

Ensimmäinen kriteeri konsolin valinnassa oli langattomat ohjaimet. Tämän jälkeen sitten tuli nuo kuinka ohjain sopii käteen, mitä pelejä sille on saatavilla, mitä se maksaa jne.

Alku huuman jälkeen konsoli olikin sitten melkein 4-5 kuukautta käyttämättömänä olohuoneessa kunnes yhtäkkiä keksin alkaa ostamaan siihen lisää pelejä halvalla käytettyinä ja laite heräsi eloon. Nyt ei oikein osaa enää kuvitellakaan sitä aikaa kun ei pelejä ollut eikä pelailtua tullut. :D
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.

Indy-jäbä

  • Indyfani
  • Viestejä: 253
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #9 : 16.07.2009 klo 20:13:05 »
Kyllä Xbox löytyy kotoa PS2:n kanssa. Ja Xboxilla tulee enimmäkseen pelattua, vaikka kyllä pleikkarillakin välillä pelaan. PS3 kiinnosti minua jo vielä PS2:n varhaisaikoina mutta nyt kun julkaistiin niin ei kiinnostanut hankkia, varmaan koska maksaa kalliisti.

Tietokoneellakin tulee pelattua, mutta vain strategia- ja joitain ajopelejä.
KNEEEEEEEEEEEEEL!!!

Roy

  • Indyfani
  • Viestejä: 14
  • Nuggetti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #10 : 22.12.2009 klo 18:58:52 »
Eipä tule koneella juuri pelattua.
PS2 on minulle se ainut ja oikea,vaikka pelien teko sille loppuu, ja olen pakotettu hankkimaan
niin sanotun "uuden sukupolven" konsolin. Xbox 360 kävi mielessä.

rare

  • Indyfani
  • Viestejä: 30
  • Randomia
    • Sähköposti
Vs: Pelikonsolit
« Vastaus #11 : 25.12.2009 klo 08:21:36 »
uuden tietokoneen sain joululahjaks. me ostettiin tää sellasteest special tehtaast, et tässä on käytetty vaan parhait osii. Jos tavallinen pöytätietsikka olis kaupas 1000 tää olis sen myyjän arvion mukaan 5000, mut koska se on mun iskän kamu, se myi sen meille 2000
Indyyyyyyyyyyy