Kirjoittaja Aihe: Pro Evolution Soccer  (Luettu 28368 kertaa)

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Pro Evolution Soccer
« : 27.07.2006 klo 11:59:07 »
Joo, en tiedä sopiiko tämä aihe tänne, mutta kokeillaan nyt sitten. Eli ne jotkai eivät tiedä mikä tämä kyseinen peli on (huom. tämä on siis konsoli/PC-peli) se on tämän hetken realistisin jalkapallopeli. Peli on Konamin tekemä ja siellä ja jenkeissä ilmestynyt nimellä Winning Eleven. Oletteko pelanneet tätä pelisarjaa? Jos olette tulkaa keskustelemaan ongelmista, pelaajista, kikoista yms. yms. Itse omistan vain PES 3:sen ja nyt lokakuussa ilmestyy jo sarjan kuudes osa, joten olen vähän jäänyt paitsioon, kiitos vanhan koneeni, joka kyllä pyörittää hyvin peleistä parhaimpia eli Lucas Artsin klassikkopelejä. No niin, olkaa hyvä ja kertokaa mielipiteenne niin pelistä kuin aiheestakin.

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #1 : 27.07.2006 klo 12:24:52 »
En kyllä erityisemmin potkupallosta piittaa, en niin livenä kuin polygoneinakaan.

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #2 : 27.07.2006 klo 12:41:43 »
E sitten Ville tullut katsoneeksi mm-kisoja kesä- heinäkuussa? Nähtävästi et, muttei sillä väliä, eikä silläkään ettet välitä jaliksesta. Kuten itse sanoin er mieltää saa ja  PITÄÄ olla! Tärkeintä että saatiin keskustelua aikaiseksi. Mutta ei tästä sitten sen enempää luulisin.

Petesuuri

  • Indyfani
  • Viestejä: 867
  • Tuo on irvailua.
    • Ah hah hah haa...
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #3 : 29.07.2006 klo 19:18:08 »
Jalkapallosta en ole ollut kiinostunut koko ikänäni. pari kertaa matsin oon jaksanu keskeltä lopuun kattoo mutta jalkapallo pelit on jo yli äyräiden.
Mieluumin meen tohon 50metrin päähän koulun kentälle potkimaan sitä ite.
Hmmm... Onpas hyvää teetä!

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #4 : 29.07.2006 klo 22:35:59 »
Kyllähän fudista aina välillä tulee katottua, kun muuta ei huvita tai jaksa väkertää. Ihan jännä ja kuitenkin jokseenkin pitkävetinen laji.
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #5 : 25.09.2006 klo 19:55:54 »
Pro Evolution Soccer 6 ilmestyy kauppoihin 27.10 kautta maan.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2006 klo 19:54:11 kirjoittanut reksa »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #6 : 25.09.2006 klo 20:54:50 »
Onko jo ennakkovarauksessa? ;)

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #7 : 26.09.2006 klo 18:46:42 »
Ei oo vielä. Kuten huomasitte, että olin tehnyt tuonne virheen, siis päivämäärässä. Luulin sen tosiaan ilmestyvän jo maanantaina, niin olisin vain poikennut ostamaan pelin.
Nyt kai pitää laittaa ennakkotilaukseen.

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #8 : 22.10.2006 klo 20:19:02 »


Oletusarvona PES 6:sen kansikuva, elikkä potkijana Adriano ja taustalla toistamiseen John Terry(oli myös 5:sen kannessa)


P.S
enää muutama päivä jäljellä, perjantaina SE tulee, olen kyllä ikävä kyllä pe EA 1:sellä, mutta ostan ja pelaan sitten sunnuntaina. :P

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #9 : 22.10.2006 klo 22:42:23 »
Aika laiska virkistystaajuus.

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #10 : 23.10.2006 klo 00:02:45 »
Aika laiska virkistystaajuus.
Mitä ideaa olisi olla tv:ssä 60Hz:iä isompaa virkistystaajuutta?  ???
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #11 : 23.10.2006 klo 14:49:28 »
Noh, mä hankin sen ainaski PC:lle. Ja sitte ens kesälle pitäis ostaa Pro Evo 2007 next gen PC-peli jahka se ilmestyy.

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #12 : 23.10.2006 klo 16:20:28 »
Urheilupelit on rahastusta. Siksi en sellaisia ostakkaan. Fifatkin on ollu 96 -> 06 aivan samanlaisia. IMHO.

"Tässä on nyt hieman parempi grafiikka ja erirosteri tai oikeastaan vaan muokattu rosteri... Noh, sehän on kuin uusi." 50€ hinta lappu kylkeen ja myyntiin.

Tyhmä ei ole se, joka myy, vaan se kuka ostaa.
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #13 : 23.10.2006 klo 17:16:54 »
Niin, FIFA on aivan eri asia kuin PES. Fifat ovat kaikki samallaista pazkaa. PES:sit ovat realistisa jalkapalloa. NAM :P

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #14 : 23.10.2006 klo 20:53:55 »
Muistaakseni pleikkariykkösellä pelasin This is Football:ia, että se oli huba. Samalla erittäin vaikeaa ja melkorealistista, mutta kuitenki erittäinviihdyttävä.  :-\
Ottakaa tuosta sitten selvää...  :)
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #15 : 23.10.2006 klo 21:00:37 »
This is Football 2004 oli todella hyvä. Se sisälsi Veikkausliigan ja Ykkösen + kaikki mahdolliset liigat. Siinä oli hauska filminäppäin. Pystyi hankkimaan rankkarin, jos pääsi alueella ja puolustaja oli vierellä, niin painoi nappia ja jätkäsi kaatui todella näyttävästi. Riskinä oli tietysti punaisenkortin saaminen. :P

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #16 : 23.10.2006 klo 23:18:31 »
This is Football 2004 oli todella hyvä. Se sisälsi Veikkausliigan ja Ykkösen + kaikki mahdolliset liigat. Siinä oli hauska filminäppäin. Pystyi hankkimaan rankkarin, jos pääsi alueella ja puolustaja oli vierellä, niin painoi nappia ja jätkäsi kaatui todella näyttävästi. Riskinä oli tietysti punaisenkortin saaminen. :P
Heh niin oliki... kyllä sillo filmattiin urakalla kun oltiin saamassa turpaan -> suunnilleen joka ukko sai korttia.
Libero Grande oli myös leikkarilla kovaa tavaraa. Siinä kun joutui pelaamaan vain yhdellä ukolla, 3d-perspektiivistä. ;D

Huvittavin juttu urheilupeleissä oli vissiin fifa 94:ssa, jossa pystyi taklattuaan juoksemaan tuomaria karkuun. :D


Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #17 : 26.10.2006 klo 18:56:30 »
Huomenna ilmestyy!

Tässä olisi luultavimmin lopullinen kansikuva. John Terry purki sopimuksensa Konamin kanssa

jos ei näy tsekkaa linkki:
http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/38102_04.jpg
Kuvassa Adrin kanssa Ruotsalainen Källström


Nyt pitäisi näkyä...
« Viimeksi muokattu: 29.10.2006 klo 20:56:05 kirjoittanut reksa »

VP

  • Omistaja
  • Viestejä: 2 103
    • IndyVille
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #18 : 29.10.2006 klo 17:23:03 »
Ei toimi kumpikaan, ei kuva eikä linkki. Pelaajallahan on tiukka hotlink-esto.

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #19 : 29.10.2006 klo 17:31:45 »
Toimii ainaki nyt.
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #20 : 30.10.2006 klo 14:57:03 »
Mä sain SEN! :whip: :PJust instattu, mutta pitää syörä ja tehrä läksyt ekaks, sitte pääsee pelaa! :P :whip:

Arkimansistori

  • Indyfani
  • Viestejä: 216
  • Directorr
    • Overacted Films
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #21 : 30.10.2006 klo 15:53:39 »
Jiihaa...   8)
Guybrush: "A whole bucket of mud, and it's mine, all mine!"

reksa

  • Tiskaaja
  • Viestejä: 365
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #22 : 05.11.2006 klo 19:07:46 »
PES6:sen online toimii! KONAMI sai sen korjattua. (vaikkei ketään teistä kiinnostakkaan koko aihe) 8)

Juspe

  • Indyfani
  • Viestejä: 101
  • Olen vakavissani, se oli vitsi!
    • Sähköposti
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #23 : 15.10.2007 klo 17:25:24 »
Minua saattaisi jopa kiinnostaakin, itseltäni löytyy myös PES6 Xbox-pelien joukosta. Tosin suunnittelin kyllä sen pois myymistä ja PES 2008 ostamista tilalle. Hyvä jalkapallopelihän tuo on, melkeimpä voisi sanoa että paras.

Riippuu tietenkin aivan siitäkin, että mistä pitää. Jos otetaan vertailun vuoksi esimerkiksi Colin McRae rallit ja Richard Burns Rally niin erohan on kuin yöllä ja päivällä. Colinit on arcade tyyppistä kaahailua missä ei ole totuuden hiventäkään ajamisessa kun taas Riku Polttaa on lähempänä jo ajosimulaatiota. Itse tykkään kruisailla kumpaakin. :)

Mutta siis tosiaan, PESsiä ja Fifaa voisi vertailla samaan tapaan, Fifa on helpotettu arcademättö missä maaleja saa helpommalla ja ilman sen suurempia taitoja kun taas PES on tehty nimenomaan sellaisille fanaatikoille jotka pitävät aitoudesta pelitilanteissa ja vaikeudessa.
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.

Rni

  • Indyfani
  • Viestejä: 9
Vs: Pro Evolution Soccer
« Vastaus #24 : 19.10.2007 klo 11:27:41 »
Jalkapallo on mukavampaa konsolilla kuin tosielämässä katseltuna. En ole koskaan ollut erityisen kova jalkapallofani (jollei mukaan lasketa 1990-luvun alkua, jolloin Tanskan maajoukkueella oli kurja mutta hyvännäköinen pelaaja  ;)), ja olen aina ollut sitä mieltä, että suurin osa pelaajista kelpaisi minkä tahansa harrastelijateatterin riveihin siellä kentän pinnassa polvi suussa voihkiessaan.
Kaiken lisäksi kenttä on niin tavattoman laaja, että kuolettavan harvassa ovat ne tilanteet kun pallon kanssa päästään edes lähelle vastustajan maalia, ja sitten moisen vahingon sattuessa ammutaan huti tai vastustajan pelaajan jaloille.
En edellä mainituista syistä juuri koskaan ole tikahtua jännityksestä jalista katsoessani. Itse jalkapalloa pelatessani nautin kyllä lajista (oma joukkueeni oli niin tuhottoman huono, että minulla oli maalivahtina koko ajan tekemistä), mutta oli se silloinkin minusta tylsää katsottavaa.

Konsolilla tilanteisiin kykenee sentään itse vaikuttamaan, ja pelin käydessä liian tylsäksi voi aina siirtyä astetta aggressiivisempaan pelitapaan. Peliäkin tosin vaivaa selvä aneemisuus, eikä adrenaliini juuri virtaa palloa kuljetellessa.

Koko laji on mielestäni maistunut aina hieman puulta, mutta onneksi jalista on olemassa. Mikään muu urheilulaji ei nukuta niin varmasti!  :)