Noniin, ihan mielenkiinnosta tänne keräisin hieman tietoja. Eli harrastatko elokuvien kuvaamista, satunnaista video/filmi -kuvailua tai muuten vaan videolaitteiston hankintaa/videoiden editointia? Jos kyllä, mitä edellä mainituista? Onko sinulla jokin vakituinen ryhmä, jonka kanssa työskentelet? Mikä on vastuualueesi? Myös pieni gallup käytetyn laitteiston ja ohjelmiston kohdalla voisi tietenkin olla mielenkiintoinen.
Itse olen siis lyhytelokuvia kuvaillut viitisen vuotta, sitä ennen koulussa tuli ala-asteella väsättyä luokan kanssa muutamia videotöitä, kuten mm. joka kuukausittaista Näästv:tä, joka esitettiin koulun keskustelevisiossa. Viimeisin lyhytelokuvani on Tie, jonka mainoksen varmaan kaikki täällä olevat ovat jo nähneet (
http://koti.mbnet.fi/foxie/tie_juliste.jpg)
Vaikka ala-asteella oma alani olikin ensimmäisen produktion jälkeen lähinnä editin puolella, olen sittemmin ottanut tuottaja/ohjaajan tehtävät. Minulla ei varsinaisesti ole ollut vakinaista ryhmää, mutta mahdollisesti tämän kevään uuden lyhytelokuvaprojektin jälkeen sellainen on. Aika näyttää.
Joka tapauksessa, kalustoni on seuraavanlainen:
Bauer A512 filmikamera, super-8 filmi
Bolex H16 non-reflex filmikamera, 16mm filmi
Panasonic P2 putkivideokamera, nauhoitus suoraan kiintolevylle
(Hankinnassa: Hitachi FP-15B 3-putki ammattilaiskamera, nauhoitus suoraan kiintolevylle)
Editoinnin olen lähinnä suorittanut omalla koneellani, Cinelerra -nimisellä ohjelmistolla linuxissa. Vapaa ohjelmisto on rokk.